DIY carnavalspakje/pyjama

Het is weer zover, de kindjes mogen (nog meer dan anders) uit hun dak gaan en zich verkleden. Ik heb net als vorig jaar zelf een pakje voor Lucas in elkaar gestoken. Dat is toch net iets origineler dan een kostuum waar de helft van de school mee rondloopt.

Lucas Mouse.

Ik had op Pinterest prachtige ridderkostuums gezien die niet zo moeilijk zijn om te maken, maar nee, Lucas wou liever Mickey Mouse zijn. Vooruit dan maar! Ik had van vroeger nog een Minnie Mouse-diadeem liggen, dus dat werd mijn vertrekpunt. Mickey draagt natuurlijk geen strik op zijn hoofd, dus die heb ik met mijn tornmesje losgemaakt en met de hand op een zwart T-shirtje genaaid.

Het staartje.

Vervolgens heb ik een groot rood T-shirt gekocht in de Kringwinkel. Daarmee heb ik de Pippa Pants van Emma & Mona gemaakt, een gemakkelijk tricot shortje. Om het wat meer Mickey-allure te geven, heb ik er vanachter een staartje in gestoken. Nog een zwarte legging (van de Zeeman) en wat schmink erbij en Mickey Mouse is klaar voor carnaval!

Na carnaval haal ik het staartje uit de short, maak ik de strik weer los en komt er een Mickey-applicatie op het T-shirt. En dan heeft Lucas een leuke Mickey Mouse-pyjama.

Roodkapje met tut. :-)

Ook in de crèche wordt carnaval gevierd. Gelukkig kon ik voor Amélie een paar spullen hergebruiken die ik ooit voor Lucas maakte. Met Lucas z'n kaboutermuts + Lucas z'n duivelscape kan Amélie Roodkapje spelen. Schattig! De muts en de cape heb ik een paar jaar geleden van een ongebruikt fleecedekentje gemaakt. Heel fijn dat ze nog eens van pas komen!

En nu maar hopen dat Lucas volgend jaar wel ridder wil zijn. :-)

6 opmerkingen:

  1. Heel leuk gemaakt! Ik liet Juliette ook kiezen, helaas koos zij voor het bijzonder originele prinses...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat staat mij vast over een paar jaar ook nog te wachten met Amélie. Ach ja, als ze dat zo graag willen...

      Verwijderen
  2. Super leuk die gaan mooi carnaval vieren!

    BeantwoordenVerwijderen