Lena-jurk met Chat Chocolat


Ik had na de Bettine nog een flinke lap stof van Chat Chocolat over. Blijkbaar had ik weer te veel stof gekocht. Gelukkig kun je uit restjes vaak nog wel kinderkleren krijgen. Maar goed ook, want deze groene tricot van Chat Chocolat is véél te mooi om in de kast te blijven liggen.


Maar toen begon ik te twijfelen wat ik met het stofje zou maken. Dat het voor Amélie was, sprak voor zich (niet jongensachtig genoeg voor Lucas en te klein voor mezelf), maar wat? Een rokje? Een legging? Een jurkje? Een trui? Toen zag ik bij Eefje de Lena Dress van Wensje passeren en vielen alle puzzelstukken op hun plaats.


De Lena is een gratis patroontje (hoera!) en is bedoeld voor rekbare stofjes. Ideaal dus! Het is bovendien ook een redelijk snel projectje. Het hele jurkje zat op één avond in elkaar. Al ben ik natuurlijk wel een beetje sneller geworden door het naaiwerk voor Maan & Mini. Ook dit exemplaar heb ik weer grotendeels met de overlockmachine gemaakt. Alleen de afwerking rond de hals, het labeltje innaaien en de onderkant omzomen is met de gewone naaimachine gebeurd.


De plooi op de achterkant vind ik een heel leuk detail.

Ik heb maatje 98 gemaakt voor Amélie. Ze is nu net 18 maanden en het jurkje is nog een beetje op de groei. Maar ik vind dat het wel al gaat. Ik heb trouwens leuke kniekousen voor haar gekocht, maar ze waren nog niet aangekomen voor de foto's. 

Foto’s maken was niet evident met een peuter die geen seconde stilstaat. Ik heb dus maar een paar scherpe foto’s met model. Hoe doen jullie dat met kleine kinderen?


"Wat ben je aan het doen, mama?" Amélie heeft het fototoestel ontdekt...

En die lap stof… is dus nog steeds niet op. Zucht. Ik hou niet van veel restjes in mijn kast, dus misschien maak ik er nog een paar slabbetjes van. Of hebben jullie betere ideeën?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten