Getest: de EZPZ Happy Mat van Blabloom

In mijn zoektocht naar kwalitatieve en milieuvriendelijke kinderspullen kwam ik een hele tijd geleden Blabloom tegen. Zij hebben een heel uitgebreid aanbod baby- en kinderspullen, gaande van bamboe bordjes over ergonomische draagsystemen en houten speelgoed tot wasbare luiers. Helemaal ons ding dus! Hun winkel in Houthalen is wat te ver voor ons, maar gelukkig kun je alles ook online bestellen.


Ter ere van mijn eerste blogverjaardag mocht ik van hen een product uitkiezen om uit te testen. Na lang rondkijken (zo veel moois!) koos ik de EZPZ Happy Mat, een placemat en bord in één. De placemat zuigt zich aan de tafel vast, waardoor je kind z'n bord niet zomaar op de grond kan gooien. Dat klonk mij als muziek in de oren, want Amélie had van met haar bordje gooien een sport gemaakt. 

Onze bevindingen

Onze eerste indruk toen de placemat aankwam, was dat het een heel mooi product is in een mooie kleur. Ik heb zo'n beetje een haat-liefdeverhouding met de kleur roze. Zo dat felroze à la Barbie vind ik vreselijk, maar ik hou wel van oudroze en warm fuchsia. Deze placemat is oudroze en helemaal mijn smaak. Het materiaal ziet er trouwens ook heel stevig uit. De siliconen mat is dik en onbreekbaar. Een groot pluspunt met kinderen.


En toen kon het testen beginnen! De mat plakt perfect aan onze tafel (en aan andere oppervlakken), maar Amélie had wel meteen door hoe ze de placemat moest losmaken. Op zich is dat niet echt een probleem, want dat doet ze pas als ze klaar is met eten en de placemat is te zwaar om ermee te gooien. Dus het gooiwerk is al van de baan!

We hebben er allerlei soorten eten in gedaan, gaande van stukjes appel tot pasta en boterhammen. Voor dat laatste is de EZPZ Happy Mat niet echt een meerwaarde. Dus ik ga hem voor de andere maaltijden gebruiken. Het viel me wel op dat wij eigenlijk heel weinig klassieke maaltijden met aardappels, groenten en vlees(vervangers) eten. Maar dat hoeft eigenlijk ook niet. Je kunt een ovenschotel of pastagerecht ook over de drie vakjes verdelen. Of je kunt een beetje saus in één vakje gieten.


Amélie zette ook vrijwel meteen haar drinkflesje in één van de vakjes. En ik heb de placemat ook al gebruikt als smartphonehouder om Amélie een filmpje te laten kijken op mijn gsm.

Ook het onderhoud hebben we uitgebreid uitgetest. Hoewel ik ervoor vreesde, past de mat toch heel gemakkelijk in onze afwasmachine. In onze afwasbak is het iets moeilijker. De mat is namelijk groter dan de gootsteen, dus dat is minder handig. Maar het vuil gaat er wel gemakkelijk af.


Conclusie?

Er zijn een paar nadelen, maar die wegen niet op tegen de voordelen. Ik vind de EZPZ Happy Mat een goeie (en mooie) aanwinst in huis. Voor warme maaltijden gaan we hem zeker blijven gebruiken. Bedankt, Blabloom, dat we dit product mochten testen!


Noot: ik heb dit product gratis gekregen om te testen, maar wat ik hierboven schrijf, komt helemaal van mezelf.

Volg Maankindjes ook op Follow

Geen opmerkingen:

Een reactie posten