In de wolken met mijn neefje!

Groot nieuws! Ik ben tante geworden. En meter.
Oké, dat is geen wereldnieuws, maar ik ben er wel heel blij mee! Op 20 november werden mijn broer en schoonzus de trotse ouders van Hannes. Een zelfgemaakt cadeau mocht natuurlijk niet ontbreken!


Toen ik een maand geleden naar de boeklancering van Stof voor Durf Het Zelvers 3 ging, raadde Griet mij het patroon voor de babytrui met knopen aan. Diezelfde dag had ik toevallig op 2nd Hand (Made) een schattige tricot met wolken op de kop getikt. Dus de conclusie was snel getrokken! Een wolkentruitje voor een wolk van een baby. Want wij zijn helemaal in de wolken met ons neefje. Haha, sorry, beroepsmisvorming. Vertalers houden van woordspelingen, hè.



Het truitje kreeg een turquoise voering  van een T-shirt dat ik niet meer draag. Beide stofjes zijn superzacht, ideaal voor zo'n "verse" baby. Ik maakte maat 62-68 en die is piepklein! Ik had nochtans een jaar geleden zelf nog een baby die in die maat paste. Het in elkaar zetten ging vlotjes, op één detail na. Als je het truitje omkeerbaar wilt maken, moet je de patroondelen in spiegelbeeld knippen. En dat ben ik dus in mijn enthousiasme vergeten. Maar ik vind het wolkenstofje toch leuker als buitenkant.



Na dat kleine truitje was er nog een groot stuk wolkenstof over. Mijn schoonzus had al gesuggereerd dat ze nog geen dekentje hadden om de baby in te wikkelen. Dus ik besloot een dekentje à la Cozette te maken. In mijn stoffenkast lag nog een grote lap groene fleece, dus babylief krijgt een heerlijk warm dekentje om op te spelen of in weg te dromen.



Verder hebben we ook nog een uiltjesmobiel van de geboortelijst gekocht. Toen ik alles wou inpakken, kwam ik op het idee om het dekentje als inpakpapier te gebruiken. Ik heb de mobiel en de trui op het dekentje gelegd, het dekentje dichtgevouwen en de knoop nog vastgemaakt met een grote gouden strik. Feestelijk en geen afval! Lieve Hannes, welkom op de wereld!


Wat vinden jullie ervan?
Je kunt Maankindjes ook volgen op Follow

1 opmerking: