Uit de oude doos - "Bouter Tutas"

Tijd voor een nieuwe terugblik op mijn preblog-naaiverleden. De vorige edities kun je trouwens hier, hier en hier lezen. Deze maand laat ik jullie één van mijn schattigste maaksels zien uit de tijd dat Lucas zichzelf nog Tutas noemde.

In het voorjaar van 2015 vierde Lucas voor het eerst carnaval. Alle kindjes in de crèche kwamen verkleed, dus wij konden niet onderdoen. Maar omdat ik niet van Bumba-pakjes hou en mijn kind liever in iets origineler zie, besloot ik zelf dan maar iets in elkaar te steken. (zie ook hier)



Via Pinterest werd ik helemaal verliefd op de schattige kabouterpakjes op deze Amerikaanse blog. Bovendien zijn ze ook niet zo moeilijk na te maken. Als basis gebruikte ik de Klim- en Klauterbroek van Kiind. Ik had nog restjes paddenstoelenstof en bolletjesstof liggen die samen een grappig geheel vormden. 

Voor de accessoires nam ik een rood fleecedekentje dat we niet meer gebruikten. Daarvan maakte ik bretellen, een kaboutermuts en elfenslofjes. Voor de muts gebruikte ik een soortgelijke tutorial als deze en werkte ik af met een leuk lintje met vosjes. Het patroon voor de elfenslofjes vond ik hier.



Het pakje werd aangevuld met een T-shirt uit Lucas z'n kast (dat hij daarna nog kon doordragen), een zwarte kousenbroek (die later voor Amélie is) en een beetje rode schmink op zijn wangetjes. Schattig!!!

Lucas heeft zijn pakje twee jaar gedragen: één keer in de crèche (tweede foto) en één keer op school (eerste foto). De muts heb ik daarna ook nog eens gebruikt om Amélie als Roodkapje te verkleden. Ik ben van plan om Amélie misschien ook nog kabouter te laten spelen, met een jurkje dan. Dus wie weet zien jullie dat hier over een paar maanden passeren. Het wordt dat of Roodkapje met een nieuw jurkje. To be continued dus.


Kaboutermuts + duiveltjescape = Roodkapje

Maken jullie ook zelf verkleedkleren voor carnaval of Halloween?
Je kunt mij ook volgen op 
Follow

Geen opmerkingen:

Een reactie posten