Wantenweer (+ kortingsactie)

Sinds vorige week is het weer een pak kouder, dus tijd om wanten, sjaals en mutsen uit de kast te halen! Eigenlijk best gezellig om in zachte en warme sjaals weg te kruipen of 's avonds onder een dekentje in de zetel te zitten. Al zou die periode van mij gerust wel wat korter mogen duren.


Lucas z'n wanten waren te klein geworden, dus die zijn nu voor Amélie (voor bij haar jas). Bovendien vroeg hij al een hele tijd om een sjaal die hij gewoon over zijn hoofd kan trekken. Dat knopen en omwikkelen vindt hij maar vervelend. Gewoon aandoen en klaar! Ideaal voor kleuters.

En Lucas vraagt, mama maakt. Meestal toch. :-)
Toen ik voor de wintercollectie van Maan & Mini jurkjes begon te maken van mannentruien, bleef er af en toe een mooi stuk stof over. Perfect materiaal voor winterse accessoires. Net groot genoeg ook. Restjesverwerking dus!


De sjaal is het simpelste van het simpelste. Gewoon twee rechthoeken aan elkaar stikken en afwerken. Alles met de overlock, want gebreide truistof rafelt heel snel uit. Tien minuten werk. Meer niet. Maar Lucas is content!

De wantjes waren iets meer werk, maar het blijft een snel projectje. Ik heb geen patroon gebruikt, maar gewoon mijn eigen hand op de stof gelegd en iets kleiner geknipt. Ik had niet meer genoeg streepjesstof om alles daaruit te maken, dus koos ik Lucas z'n lievelingskleur, paars, en werkte ik af met een klein stukje streepjes. Zo passen sjaal en wanten toch bij elkaar.


Ik naaide ook een touwtje in de wanten. Zo kon ik ze aan zijn jas vastnaaien. Dat leek mij handiger dan één lang touw dat door beide mouwen gaat. Het nadeel is wel dat hij nog een paar wanten nodig heeft voor zijn winterjas. Maar dat zien we dan wel weer over een paar weken.


Over anderhalve week wordt de wintercollectie van Maan & Mini gelanceerd. Dus tijd om plaats te maken! Als je nog twijfelde om een T-shirt of strikje te kopen, het is het moment! Nog tot zondagavond 19 november krijg je 5 euro korting en kost een handgemaakt en uniek T-shirt nog maar 29,90 euro. Dus ik zou zeggen, haast je, want op is op!!!
Snel naar www.maanenmini.be/webshop

Hebben jullie ook al sjaals en wanten genaaid?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten