Bettine meets Chat Chocolat

Het was hier een paar weken stil. Vlak na de Paasvakantie werden Lucas en Amélie tegelijkertijd ziek. En toen alles weer z'n normale gangetje begon te gaan, werd ik zelf ziek (de avond voor mijn verjaardag dan nog, grmbl!). Twee dagen later had Daan het ook zitten en Lucas ook nog eens... Plezante tijden dus. Gelukkig hebben we tussendoor nog wat kunnen naaien én zelfs een familiefotoshoot gedaan.


Bon, naaien dus! Het patroon van de Bettine-jurk van Tilly and the Buttons lag al een tijdje in mijn kast, maar ik had er geen tijd of geschikte stof voor. Tot ik een paar weken geleden de prachtige nieuwe stoffen van het Antwerpse merk Chat Chocolat zag passeren. In een wip en een gauw was het stofje gekozen. Het werd een muntgroene tricot met koperkleurige halve maantjes. Dat de stofjes van Chat Chocolat ook nog eens van biotricot zijn, is een mooi extraatje.

Bijna 6 jaar getrouwd en nog even veel liefde!

De Bettine is eigenlijk ontworpen voor niet-rekbare stoffen, maar Tilly geeft op haar blog tips om de jurk in tricot te maken. Het is een redelijk makkelijk en snel patroon. En al helemaal als je het in tricot maakt, want dan vallen er een aantal stappen weg. Op een paar vrije momentjes hier en daar was de jurk geknipt en gestikt. Maar bij een eerste pasbeurt vond ik de jurk nogal breed en vormeloos. Dus ik heb de zijnaden wat ingenomen, waardoor de jurk nu mooier aansluit (zonder té strak te zitten). Ik heb trouwens het rokdeel 4 centimeter verlengd, omdat ik het vermoeden had dat Tilly niet zo groot is (ik ben zelf 1,72 m) en maar goed ook! De lengte is precies goed nu.


Voor één keer heb ik professionele foto's van mijn maaksel. Vorig jaar waren Daan en ik 5 jaar getrouwd en om dat te vieren besloten we onze trouwfoto's na te maken, maar dan met de kindjes erbij. Dus we zijn met Hilde naar hetzelfde park als toen getrokken en hebben ook nog wat foto's in de speeltuin gemaakt.
Een ideale gelegenheid om mijn Bettine uit de kast te halen!



Binnenkort meer selfish sewing. Ik ben namelijk met een trui bezig, maar het loopt niet van een leien dakje...

4 opmerkingen: