Zircon Sweater

In oktober 2016 (meer dan een jaar geleden dus!) wou ik graag een nieuwe sweater maken voor mezelf. Ik neusde wat rond op internet en werd helemaal verliefd op de Zircon Sweater/Dress van Paprika Patterns, een prachtig model met geometrische colorblocking. De juiste stof vond ik ook al snel, een baksteenrode gevlochten sweaterstof en als contrast karamelkleurig nepleer. Tot daar liep alles van een leien dakje.



Het patroon werd geknipt, de stofjes ook. Ik begon aan stap één: de geometrische lijnen. Een paar frustrerende pogingen en veel gevloek later verdween het project vanonder in mijn naaizak en hield ik het voor bekeken. Ik stak mijn kop in het zand en liet me verleiden door makkelijkere projecten.

Het jaar vloog voorbij en nog altijd geen trui. Tot mijn goede voornemens van begin dit jaar me weer moed gaven. Ik bedacht dat een imperfecte maar draagbare sweater altijd beter is dan géén sweater. Dus ik vloog er weer in! En wat bleek? Na die eerste moeilijke stap zat de sweater heel snel in elkaar. Dus nu kan ik eindelijk dit project afvinken. Pfieuw!


Nepleer pakt niet goed op foto. In het echt blinkt het minder.

De afwerking aan de geometrische lijnen is allesbehalve perfect, maar goed genoeg om te dragen. En dat ga ik zeker doen! Deze sweater is ideaal voor mijn momiform: een skinny jeans met een leuke trui. Praktisch en toch stijlvol. Ik wou eigenlijk ook graag de jurkversie maken, maar dat zie ik voorlopig nog niet zitten.

Hebben jullie nog veel onafgewerkte projecten liggen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten