Goede voornemens en Driekoningen

Eerst en vooral voor iedereen een gelukkig nieuwjaar!
Ik hoop dat jullie fijne feestdagen achter de rug hebben. Wij alvast wel! En nu het nieuwe jaar volop bezig is, wordt het tijd om eens op een rijtje te zetten wat ik in 2018 allemaal wil bereiken.




Een halftijdse job vinden
Zoals ik in mijn jaaroverzicht ook al zei, is thuis werken een beetje te eenzaam voor mij. Daarom wil ik dit jaar een leuke halftijdse job in de buurt vinden. Dan kan ik daarnaast ook nog verder doen met Maan & Mini. Dus als je ergens een leuke job voor mij weet...

Daarnaast wil ik mij ook inzetten als vrijwilliger en eens iets terugdoen voor andere mensen.

7,5 kilometer en misschien zelfs 10 kilometer lopen
Op de laatste dag van 2017 heb ik het trainingsprogramma tot 5 kilometer afgerond en deze week ben ik begonnen met het programma tot 7,5 kilometer. Ik ben eigenlijk helemaal niet sportief (in tegenstelling tot mijn marathonlopende broer), maar stap voor stap kom ik er wel.

Mijn best blijven doen om gezond te eten
Dit voornemen heb ik eigenlijk elk jaar. Wij koken meestal vers en eten weinig vlees (ik zelfs geen vlees, zie ook hier), maar ik moet toch altijd flink mijn best doen om aan de aanbevolen porties fruit per dag te raken. Daarom heb ik een app geïnstalleerd op mijn smartphone om mezelf een extra duwtje in de rug te geven op vlak van fruit eten, op tijd gaan slapen en minder tv-kijken.
Ik zou dit jaar ook graag wat meer groenten en fruit bij lokale boeren kopen. In onze buurt kan dat op de plaatselijke Buurderij van Boeren en Buren. Dus dat gaan we eens uittesten!

Uit de luiers raken
Bij voorkeur tegen 1 september, want dan mag Amélie naar school. Tegen dan gebruiken we trouwens al meer dan vijf jaar wasbare luiers. Ik heb er hier al eens over geschreven. En hoewel we geen seconde spijt gehad hebben van onze keuze, zullen we blij zijn als Amélie zindelijk is.

Over mijn naaidipje heen raken
In december is er hier maar weinig genaaid. Het was een kwestie van trop is te veel, denk ik. Ik merk wel dat de rust me deugd gedaan heeft. Ik voel het stilletjes aan weer kriebelen om nieuwe dingen te maken. Ik heb in 2018 zelfs al een eerste naaiproject achter de rug, maar daarover volgende week meer.



Deze week wil ik wel graag een naaisel van een paar weken geleden laten zien. Lucas gaat elk jaar met zijn volksdansgroep Driekoningen zingen. En daar heb je natuurlijk een geschikte outfit voor nodig. Ik had op Pinterest een gele koningskroon gezien en ik had nog een restje gele fleece en een stuk gouden elastiek liggen. Dus kroon? Check!

Vervolgens kwam ik op het idee om een oude sjaal van mij doormidden te knippen en met een halsopening weer aan elkaar te naaien. Heel eenvoudig eigenlijk, maar een riem en z'n kroon erbij en hij ziet eruit als een echte driekoningenzanger! Eenvoudige projectjes blijven toch mijn favoriet.

Wat voor voornemens hebben jullie?
Gaan jullie kindjes ook zingen met Driekoningen?

Het is trouwens ook solden bij Maan & Mini. Dus als je nog twijfelde, het is het moment! ;-)




3 opmerkingen:

  1. Amai veel goeie voornemens!
    Hier niet zoveel: proberen op pre zwangerschapsgewicht te geraken en wat meer te sporten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier hebben we geen driekoningenzangers gehad. Meestal heb ik niet zoveel inspiratie qua verkleden dus ik ga je driekoningen-kostuum wel onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen