Upcycling: jongensbroek wordt meisjesshort

Tussendoor nog eens een upcyclingprojectje. Die vragen meestal niet zo veel werk, maar geven veel voldoening. En je hebt er gratis en voor niks een nieuw kledingstuk bij. Wie wil dat nu niet? :-)

Lucas bij zijn doopsel in 2013. En ik nog zonder froefroe. :)

Lucas droeg bij zijn doopsel een chique grijze wollen broek met bretellen. Hij heeft ze achteraf nog veel gedragen, maar ik vond de broek toch echt te jongensachtig voor Amélie.

Opeens bedacht ik dat ik een paar jaar geleden een grijze wintershort had die ik met een zwarte kousenbroek droeg. Dus dat leek me ook wel een leuk idee voor dit broekje.

Zo gezegd, zo gedaan. Het naaiwerk zelf was eigenlijk vrij eenvoudig: even passen, kijken hoe lang de short moest worden, een stuk afknippen en een randje er weer aannaaien om een mooi boordje te maken. Dat geeft de short toch dat tikkeltje meer dan gewoon omzomen. En klaar!

Knip! (het middelste deel is voor het boordje)

Helemaal af!

Op model. (voorlopig wel nog aan de ruime kant)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten