DIY kerstdecoratie

Wij kopen al een paar jaar geen echte kerstboom meer. Uit ecologische overwegingen, maar ook gewoon omdat zo'n boom ons eigenlijk weinig zegt. Maar nu moet je vooral niet denken dat wij helemaal geen kerstversiering in huis hebben! Integendeel.

De afgelopen twee jaar heb ik met washi tape een kerstboom op de muur gemaakt. Leuk, maar dit jaar wou ik toch iets anders. Bovendien wisten we ook geen blijf met onze lichtjesslinger. Ik vond op Pinterest een tof idee om met een lichtjesslinger een kerstboom te 'tekenen' op de muur. Het enige probleem was dat je dan gaten in de muur moest boren, en nog best veel ook. Dat leek me niet ideaal voor iets wat over een paar weken weer opgeruimd wordt. Dus uiteindelijk heb ik samen met mijn vader een houten plaat op maat laten zagen (in de winkel) en hebben we onze schroeven daarin gedaan. En tadaaa... een kerstboom van lichtjes!


Die kunnen we nu elk jaar opnieuw gebruiken. En ik denk er zelfs over om de achterkant met krijtbordverf te beschilderen, zodat Lucas een groot krijtbord heeft. Het enige probleem is dat zo'n los bord misschien niet zo veilig is met een baby die binnenkort zal beginnen kruipen.

Naast onze lichtjesboom hebben we ook nog kerstverhaalfiguurtjes (zonder stal) die af en toe exotisch gezelschap krijgen, een vaas vol kerstballen, een kandelaar in de vorm van een kerstboom, twee led-sterren voor aan het raam, zwarte metalen sterretjes aan de lamp boven de eettafel, een vilten kerstboompje en een vilten slinger (drie jaar geleden zelf gemaakt).


Dus nee, geen kerstboom, maar toch meer dan genoeg kerstsfeer in huis. En dankzij de zelfgemaakte spullen voelt het ook heel persoonlijk en origineel. Dus ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar wij worden er alvast blij van. Hebben jullie ook zelf kerstversiering geknutseld? 
En voor de rest voor iedereen nog een PRETTIGE KERST!

2 opmerkingen:

  1. Leuke blog met leuke ideeën! Zelf hebben we een plastieken kerstboom exemplaar, maar dat is tweedehands en gered van de afvalberg dus dan is dat al minder erg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Een tweedehands plastic boom is ook behoorlijk milieuvriendelijk! Geniet ervan!

      Verwijderen